انتصاب دکتر محمد آریا منش معاون سابق سازمان سنجش به عنوان معاون سازمان مدیریت بحران کشور


تهران"خبرنگاریزدفرد : با حکم معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ، دکتر محمد آریامنش معاون سابق سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان معاون امور پیشگیری و پیش بینی سازمان مدیریت بحران کشور منصوب شد.

دکتر آریامنش استاد دانشگاه و زلزله شناس از حوزه برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان سنجش به سازمان مدیریت بحران کشور ،حوزه کاملا تخصصی خود رفت.

انتصاب یک استاد دانشگاه و متخصص زلزله شناسی برای اولین بار در این پست سیاسی ، نشان از برنامه های علمی، پژوهشی معاونت وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این جایگاه مهم دارد، رویکردی امیدوار کننده که از ملزومات  ساماندهی مدیریت بحران کشور می باشد .
با توجه به سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی و سوانح پیش‌بینی نشده تنفیذی از سوی مقام معظم رهبری و به منظور هماهنگی اجرایی کلیه دستگاههای ذی‌ربط و اعمال مدیریت واحد و نظارت عالی مؤثر بر مراحل مدیریت بحران در حوادث طبیعی و سوانح پیش‌بینی نشده و با بهره‌گیری از تجارب کسب شده در مدیریت حوادث مهم گذشته درکشور، سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شد.

بدین ترتیب سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان متولی برنامه ریزی ، حمایت و اجرای برنامه های لازم در بحران های طبیعی کشور از جمله زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی، زمین لغزش و سایر حوادث غیر مترقبه ، بالاترین مرجع قانونی در این زمینه به شمارمی رود.

آریامنش قبلا نیز به عنوان معاون امور برنامه ریزی در پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ومهندسی زلزله، خدمات ارزشمندی را در حوزه مدیریت بحران در کشور از جمله توسعه سریع و گسترده شبکه باند پهن لرزه نگاری کشوری را از خود به جای گذاشت.

دکتر آریامنش در مدت خدمت خود در سازمان سنجش توانست ضمن جلب رضایتمندی عمومی در بین کارکنان سازمان سنجش خدمات قابل توجهی را از خود بجای گذارد.
 دکتر آریامنش قبلا به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه یزد،مدیر گروه زمین شناسی و رئیس پژوهشکده علوم و نانو فناوری استان ، نیزخدمت می نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا